Ne nopeat, jotka ehtivät katsomaan blogia jo ennen tänään, huomaavat jotain puuttuvan. Olen pahoillani, sensuuri iski. Laitetaanpa jotain siis tilalle.

Kevätnäyttely on purettu ja uusi näyttely on jo laitettu paikoilleen. Avajaisia vaille valmis. Täällä ollaan nopeita, jotta kaikki tarpeellinen ehtii esille. Päiväkahvin jälkeen, jossa minulla oli päiväkahviseuraakin, löytyi sillalta kaatunut Taidenäyttely-kyltti. Ehkä sekin tiesi, että näyttely on ohi. Seuralaiseni kanssa kuitenkin nostimme kyltin, jotta ei pääse unohtumaan seuraavan taiteen olemassaolo.

Auditorio istuskeluakin oli tänään.  Opettajille annettiin puheenvuoro ja he kertoivat ensi vuoden suunnitelmistaan.

1# Päivää kaikille.
2# Päivää.
1# Minä kerron vitsin.

Kevätvaroitus:
Huumoripitoisia ihmisiä havaittu. Otamme yhteyden kaikkiin mahdollisuus juorulehtiin ja kerromme Suomesta löytyvän yhä positiivisuutta. Kauan kadoksissa ollut on yhä joukossamme, nyt tiedossamme on sen muuntautumis- ja piiloutumiskyky. Muistakaa olla tarkkaavaisia, koska positiivisuus saattaa seistä aivan vierellänne. Se ei ole vaarallinen, mutta yllättäessään melkoisen oikukas.

Päivät vähenee. Olen varannut itselleni joko oman paikkani Kivikoululta tai vaihtoehtoisesti minut saattaa löytää Essin huoneen kaapin edestä. Ensivuotiset älkööt pelästykö, minä oon ihan hiljaa vaan. Tarkkailen ja kuuntelen, varokaa sanojanne. Kolmantena vaihtoehtona se epämääräinen kasa käpertyneenä sohvan rikkinäiselle paikalle on minun varjokuvani. Sitä ei tarvitse varoa.

Minullapa on taideteos. Laitan siihen kehykset vielä ja sitten seinälle. Jonnekin. Sitten kun löydän sopivan paikan. Ja seinän. Ja asunnon. Ja paikkakunnan. No maa taitaa jo olla valmiina. Tällä tytöllä on nyt selitysinto päällä, asiaa ei kuitenkaan taida olla.  Sormet naputtaa konetta eikä ajatukset tiedä, kuuluuko niiden pysähtyä vai vaeltaa. Mikä lie hermokohtaus.

Laura laittoi kahvin porisemaan ja Essi riehuu huoneessaan. Oikeesti.

"Hei, jos joku ei halua Liminkaan ja haluaa Afrikkaan niin tääl olis esitteitä."

Tulkaa hakemaan.


Marjaana