Tulin juuri kavereiden Ollin ja Lellun luota. Heidän kotonaan oli eloisaa. Siellä oli meidän kolmen lisäksi Maria, Samuli, Lellun kaksi sukulaista, joiden nimiä en muista. Tai ainakin toinen heistä oli sukua, sekä kaksi kissaa. Söin niin kauan, että tuli paha olo. Sitten pidin taukoa siihen asti, että en muistanut pahaa oloa ja söin lisää. Miltei heti tuli uudelleen paha olo. Siinä sivussa oli hauskaa. Unohdin lähes koko illaksi kuinka surullinen olen, mutta sitten Anja soitti ja muistin jälleen. Puhelumme eivät ole olleet mitään pirteitä viime aikoina. Torstaina teki kahdesti kesken puhelun nakata känny nurmelle ja jatkaa matkaa kohti kotia.

Tänään jätin vastaamatta ensimmäisellä kerralla puheluun, koska.. Pelasin aikaa.

Veijo.. Se tyyppi, jota autoin torstaina. Hänessä oli jotakin rehellisyyttä, joka puuttuu minusta, tai muusta siitä yleisöstä, jota meillä oli. Hänessä oli jotakin, mitä meidän kaikkien tulisi oppia. Jalostaa sitä eteenpäin. Siinä, että me kävelimme, minä, jolla käsi on vielä sileä ja lähes arveton, vailla likaa ja rusketusta. Toisaalta Veijon käsi, jonka kämmen oli iso kuoppa, joka näytti siltä, että se oli valmis ottamaan kaiken, mikä sille annetaan. Nuorempi ja heiveröisempi tukien vanhempaa ja voimakkaampaa. Hitain askelin me edettiin koko kaupungin läpi. Kaikkien ennakkoluulojen ohi ja puistojen, joista meillä molemmilla oli aivan eri käsitykset. Menin tänään bussilla. Pyöräni on vain niin huonossa kunnossa jo, että en halua ajaa sillä.

Bussissa ihmiset huokailivat illan puheet yön mietteiksi. Minä tein samoin. Nykyään pelkään tulla kotiin. Siellä eteisen henkarit kolisevat yhteen, kun niillä ei roiku takkeja, niin kuin ennen. Silti haisee samalta.

Huomenna jatkuu jälleen koulu. Minulla tulisi olla kymmenen lastenrunoa. Tällä hetkellä minulla on kolme. Minua väsyttää niin. Jos kirjoitan lapsille nyt, masentuvatkohan he runoistani? Ehkäpä.

Ismo

Ja näin unta pojasta, joka halusi minun liittyvän Mensaan. Hän sanoi: "Muista sitten, että kokeissa ei lasketa vanhoja sanoja, joille keksitään uusi merkitys. Sillä saa pisteitä vain uusista sanoista joilla on uusi merkitys." Mambaatti. Se on suomalainen iskelmähirviö.