Nouskoon vedestä ja tuulesta sinulle patsas, olkoon vuoren huipulla sinulle viimeinen etappi. Vuoren jyrkänteeltä tulet aina alas. Sinun syntiset sielusi vapautukoot, olkoot sinun karkelosi ruumisauton takakontissa. Huutakoon korppikotka nimeäsi aamu usvassa. Olkoon palanut talosi poroksi kun hauvasi syö jalkaluutasi. Dobermanni olkoon tahriutunut sinun verestäsi. Miekka iskettäköön kuumaan laavaan ja sieltä singotkoon auki tuskan verenpunaiset orjantappura seppeleet. Tunnetko tuskan jonka sydämessäni lähetän luoksesi? Kuuletko askeleeni selkäsi takana pakottaen sinut juoksemaan pimeällä metsätiellä kallion kielekkeelle. Kuulithan mitä sanoin. Kallion kielekkeeltä pääsee aina alas. Ahdistakoon tuli sinut reunalle ja huutakoon tuuli sinulle oman elämäsi huoraamiset. Oletko koskaan nuollut jalkoja kun luulet että pääset silloin vapaaksi. Oletko koskaan nöyryyttänyt itseäsi? Kerro minulle miltä sinusta tuntuu kun tunnet saman kuin minä silloin kun teit minulle temppusi. Kerro minulle kuinka käärmeen kieli kieppuu ympärilläsi. Puraiseeko käärme? Ahdistus kaappaa sielusi ja uskot kaikki salaisuutesi. Itsepetosta kylvät ympärillesi. Kukaan ei enää usko sinun hyvyyteesi. Olet saatanan jälkeläinen joka saa palkkansa kaikesta saatanan tekemästä vääryydestä. Kärsit kaikkien kuolemat joita olet koko elämäsi aikana tavannut. Minä lupaan että kaikki se tuska ei ole läheskään yhtä voimakas kuin mitä sinä pistit minut tuntemaan. Kiroat vielä syntymääsi. Huudat anteeksi antoa. Anelet ja nuolet mutaa isoisäsi vapaista. Haluat armahduksen. Haluat kidutuksen loppuvan. Oletko koskaan ajatellut mitä sinä minulle sait aikaan? Saat kärsiä kaiken sen kymmenen vuotta kestävän piinan. Kaiken sen turhan kidutuksen jota sinä laitoit minut tuntemaan. Kerro minulle oliko se kaikki tämän arvoista. Kun et enää tunne mitään korvissasi kuuluu ”Manamanamana…” Manaat itsesi minun puolestani. Kerro tuletko hulluksi. Pystytkö parantamaan kaiken tuskan edes itseltäsi? Entä kaikilta niiltä jotka kärsivät puolestasi. Manaus ei ole loppunut korvistasi. Saat kuulla jostain takaraivostasi laskennan sadasta nollaan. Mietitkö koskaan mitä se sinulle aiheuttaa. Entä kun laskenta pääsee nollaan. Mitä silloin tapahtuu? Säälisinkö sinua? Vapauttaisinko sinut tuskasta? Älä luule. Sinä joudut koko loppu elämäsi kärsimään. Kuulitko? Uskotko että sinut voisi joku vielä vapauttaa? Muistatko kaikkien niiden nimet joita kidutit ja joidenka puolesta tämän kaiken lahjoitan sinulle? Elä itsesäälissä. Pystytkö tekemään mitään muuta kun kuuntelemaan loppuelämäsi viimeiset sekunnit? Kadutko kaikkia syntejäsi?

 

Anni