496460.jpg

Vihreää ja raikasta pääsiäistä!

Mutta muistakaahan hiljentyä hetkeksi kaiken maaillisuuden keskellä. Edes hetkeksi.

Minä hiljennyin siellä taidenäyttelyssä tänään. Lähdin siksi niin hopusti pois koululta, koska oli kiire ruokakauppaan Ouluun. Sitten ajattelin, että voisin käydä katsomassa onko Nukulla ja Galleria 5:ssä jo eri näyttelyt. Viimeksi kävin taidenäyttelyt läpi noin kuukausi sitten. Se on minun tapa täyttää tuota luovuuteni (pohjatonta) kaivoa. Myös minä suosittelen käymään taidenäyttelyissä!

Olivat vaihtaneet tiloihin uudet näyttelyt. Kiva juttu.

Galleria 5:ssä oli kertakaikkiaan mahtava näyttely! Esillä oli tekstiilitaiteilija Raija Jokisen paperista ja pellavakuidusta tehtyjä puhuttelivia "hahmoja" ja "vaatteita". Minun suosikkeja ovat  Nautinto, Hahmoja-ryhmä ja Kylmä suihku. Näyttelyssä työt ovat paljon vaikuttavampia, koska niitä voi tarkastella kaukaa ja läheltä, sivulta ja edestä. Läheltä katsoen työt kiehtovat yhtä paljon kuin kaukaa katsoen.

Sitten marssin suoraan kirjakauppa Nisperoon ja siellähän istui Paavo! Lähetti minun mukanani luettavaa kivikoululle. Käyn heittämässä ne sinne jossain vaiheessa.

Kun lähdin pois kirjakaupasta, huomasin Annin valoristeyksestä. En malttanut olla säikyttämättä häntä. Kävelin jonkun aikaa Annin seurassa, kunnes häivyin taas omille teilleni.

Ai niin. Aamulla kävin tekemässä haastattelua Linnukan ala-asteella. Oli mukava haastatella 9-10 vuotiaita pikkutaiteilijoita. Siitä enemmän myöhemmin.

Mukava päivä.

Heidi