Aamiaispöytä, pannukakkua ja hilloa, yksi mukillinen kahvia.
 Äiti ja kaksi lasta.

lapsi 1 murisee.
lapsi 2: Älä mulise.
l 1: Mä oon tiikeri.
l 2: Ei tiikelit murise.
l 1: Muriseepas. Mä oon tiikeri.
l 2: Ei tikru mulise. Se on tikru eikä tikru mulise.
Äiti nauraa.
Äiti: Onneks olkoon muuten, sä sanoit just ärrän.
l 2: Tikru.
Äiti: Mahtavaa! Näätsä? Sä osaat jos vain Haluat.
l 2: Mä haluan! Tikru! Osaan, osaan!
Äiti: Sähän oot kohta ihan että ärrän kierrän orren ympäri.
l 1 murisee ja haukkaa palan pannaria, jonka hillo valuu lattialle ja vaatteille ja sotkee joka paikan.
l 2: Ällän kiellän ollen ympäli. Tiklu.
l 1 murisee pahemmin.
Äiti: Kyllä se sieltä tulee, jos haluat, tulee. Anna sen olla.
l 2: Ällän kiellän...
Äiti (lapsi 1:lle): Nyt siivoat jälkes. Hirvee sotku. Aina saa teidän sotkuja...
Äiti katoaa pöydän alle hinkkaamaan tahroja pois.
l 1 lopettaa murinan.
l 2: Tikru! Mä osaan!



E